دکتر امیرتاج بخش

دکتر امیر تاج بخش

بیوگرافی استاد

درباره مدرس: 

دکتر امیر تاج بخش، پژوهشگر سلامت، فناور و تولید کننده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز (مرکز رشد بیوتکنولوژی و گروه پزشکی مولکولی)، بیش از ۱۰ سال سابقه تدریس در حوزه های روش تحقیق، مقاله نویسی، ثبت اختراع و تجاری سازی و پژوهش در حوزه های مختلف مولکولی را در کارنامه خود دارند.  

بیوگرافی استاد 

مدرس مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه شهرکرد و در رشته زیست شناسی عمومی دریافت کرده اند. در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته میکروبیولوژی، از دانشگاه شهید چمران فارغ التحصیل شده اند و در مقطع دکتری در رشته پزشکی مولکولی و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پایان نامه خود را دفاع کرده اند. مدرس فرصت مطالعاتی خود را نیز در موسسه سرطان در شهر میلان، ایتالیا گذرانده اند.  

از جمله زمینه های تحقیقاتی مدرس می توان به بررسی اساس مولکولی ابتلای به سرطان سینه، ویلمز تومور، کاتاراکت مادرزادی، بیماری های قلبی-عروقی، تمایل به مصرف شیشه، مقاومت باکتری ها به آنتی بیوتیک ها، نقش گات میکروبیوم و پروبیوتیک ها، باکتریوفاژ درمانی، مقاومت افراد در برابر HIV و افوریاساتوزیس اشاره کرد. 

مدرس در نگارش بیش از ۶۰ مقاله بین المللی که ۵ مقاله را در ضریب تاثیرهای (IFs) بالای۱۰ به چاپ رسیده اند، شرکت داشته است. در بیشتر مقالات، ایشان به عنوان نویسنده اول یا نویسنده مسئول همکاری داشته است. همچنین دارای تجربه زیادی در سابمیت و پاسخ به داوری مقالات می باشند. مدرس دارای سابقه موفقی در همکاری با تیم هایی با تجربیات کم و زیاد شامل دانشجویان کارشناسی تا PhD و همچنین اساتید به نام هستند. همچنین، ایشان در سال ۱۴۰۱ به عنوان پژوهشگر برتر آزاد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی شدند. 

 مدرس علاوه بر تجربه در نگارش مقالات، دارای تجربه در ثبت اختراع، و همچنین انجام طرح های فناورانه و تجاری سازی محصولات (۴ محصول) را در شرکت دانش بنیان بیوپلاسما (به عنوان مدیر داخلی) در کارنامه خود دارند. ایشان دارای ۲ ثبت اختراع قطعی در سامانه مالکیت معنوی، دارای بیش از ۲۵ طرح پژوهشی و فناوری و بیش از ۳۰ مقاله در کنفرانس های داخلی و بین المللی می باشند.